رشد ۹۴ درصدی ارزش صادرات کالا‌های اظهاری گمرک خسروی

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۹۴ درصدی ارزش و افزایش ۵۴ درصدی وزن صادرات کالا‌های اظهاری گمرک خسروی در یازده ماهه نخست امسال خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی یازده ماهه نخست امسال ۵۵۹ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک‌میلیون و ۹۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۹۴ درصدی و از حیث وزن افزایش ۵۴ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره‌بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و … عنوان کرد.

وی، در ادامه میزان صادرات کالا‌های دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده را ۲۵۶ میلیون دلار کالا به وزن ۵۹۰ هزار تن عنوان کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در یازده ماهه سال‌جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۲ درصد و از حیث وزن ۴۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و.. عنوان کرد.

وی در مجموع حجم کالا‌های صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در یازده ماهه سال‌جاری را ۸۱۵ میلیون دلار به وزن یک‌میلیون و ۶۸۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۲ درصدی و از لحاظ وزن کاهش ۸ درصدی داشته است .

Sorry - Comments are closed