فعالیت مرز‌های خسروی و پرویزخان در تعطیلات نوروز

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرز‌های خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین تابعه استان کرمانشاه در تعطیلات نوروز۱۴۰۳ برای انجام مبادلات تجاری و تردد مسافری بین ایران و عراق اعم از اقلیم کردستان و دولت مرکزی این کشور همسایه طبق روال روز‌های عادی فعال است.

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: با توجه به فعالیت شبانه روزی مرز رسمی پرویزخان محدودیت و ممنوعیتی برای انجام صادرات در تعطیلات نوروز وجود ندارد و تمام نیرو‌ها در نوبت‌های مختلف کاری حضور فعال دارند.

رضا قربانی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت در مرز پرویزخان تخلیه و بارگیری می‌شود، افزود: نیرو‌های اداره کل گمرک پرویزخان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به صورت شبانه روزی برای رونق اقتصادی منطقه در تلاش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت اخیر چند روزه برای صادرات کالا در برخی مرز‌های کشور و جایگزین شدن پرویزخان برای خروج کالا‌های صادراتی از این مرزها، طی سه روز گذشته شاهد حجم بالایی از خروج کامیون‌های صادراتی بودیم.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: طی سه روز گذشته تشریفات گمرکی بیش از ۲ هزار کامیون از این مرز انجام گرفت و تمامی نیرو‌ها به صورت جهادی پای کار بودند.

مدیر کل گمرک پرویزخان از ادامه روند فعالیت بخش مسافری مرز پرویزخان برای تردد مسافران به اقلیم کردستان عراق و برعکس در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

در همین پیوند مدیر گمرک خسروی گفت: فعالیت این مرز برای انجام مبادلات تجاری و صادرات کالا در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ ادامه دارد و روزانه حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ کامیون حامل کالا از این مرز به عراق تردد دارد.

مهدی عباسیان افزود: تردد حدود یک هزار و ۲۰۰ مسافر و زائر در نوروز به صورت شبانه روزی از مرز خسروی ادامه دارد.

وی ادامه داد: آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم در خصوص پذیرش زوار برای خروج از مرز و ورود به کشور در هر ساعت شبانه روز وجود دارد ضمن اینکه در تعطیلات شاهد افزایش شمار مسافران و زوار در این مرز هستیم .

Sorry - Comments are closed