انجام بیش از ۱۵ هزار تشریفات گمرکی کامیون و تانکر سوخت رسان از مرز پرویزخان

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین در تعطیلات نوروز۱۴۰۳ برای انجام مبادلات تجاری و تردد مسافری همانند روز‌های عادی فعالیت داشت به طوری که در ۱۰ روز سپری شده از فروردین ماه جاری تشریفات گمرکی بیش از ۱۵ هزار کامیون و تانکر سوخت رسان از این مرز انجام شده است.

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه تشریفات گمرکی بیش از ۱۵ هزار کامیون انواع کالا و ترانزیت و سوخت در این مرز رسمی از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون انجام شده است، گفت : مرز پرویزخان از ابتدای نوروز بدون هیچ گونه تعطیلی با حضور کارکنان گمرک و دیگر بخش‌های اداری مرتبط فعال بوده و در این مدت شاهد تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیت سوخت از این مرز رسمی بوده ایم.

رضا قربانی اظهار کرد: روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است.

وی با بیان اینکه پرویزخان یک گمرک نوظهور است و نقش مهمی در رونق اقتصاد ملی ایفا می‌کند، گفت: عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

مدیرکل گمرک پرویزخان افزود: پرویزخان به عنوان یک مرز مهم تجاری برای ۲ کشور ایران و عراق است و تلاش ما ارتقای رشد و توسعه اقتصادی منطقه و افزایش حجم مبادلات تجاری از این مرز رسمی است .

Sorry - Comments are closed