عراق از سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استقبال می کند

مسوول امور برنامه ریزی و تجارت اقتصادی وزارت کشاورزی کشور عراق گفت: در بخش فرآوری محصولات و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از سرمایه گذاران ایرانی استقبال و حمایت می کنیم و زمینه فعالیت در این زمینه فراهم شده است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  علی غالی نعمه در جلسه بررسی راهکارهای توان صادراتی محصول سیب استان آذربایجان غربی به کشور عراق در ارومیه افزود: یکی از وظایف مهم وزارت کشاورزی عراق صادرات و واردات تولیدات کشاورزی است و هرگونه مشکلی که در این مسیر پیش بیاید تلاش می شود این مشکلات برطرف شود و کمبود بازارهای عراق مرتفع شود.

 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف وزارت کشاورزی مرکزی فراهم کردن زمینه جابجایی حمل و نقل محصولات بین استانهای عراق است، بحث تامین و حمل و نقل مستلزم ایجاد هماهنگی با خیلی از سازمانهای مرتبط است تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.
 
مسوول امور برنامه ریزی و تجارت اقتصادی وزارت کشاورزی کشور عراق گفت: بررسی این موارد و مزیتها با سازمانهای مربوطه انجام می شود و با اتاقهای بازرگانی ، سازمانهای مرزی و امنیتی نیز مورد هماهنگی قرار می گیرد.
 
وی اضافه کرد: متن پیش نویس تفاهم نامه در این زمینه تهیه شده است و مفاد خیلی خوبی آورده شده است، اعم از همکاریهای آموزشی و کشاورزی و سایر موارد مربوط را در بردارد و این یک مبنا برای ایجاد هماهنگی و افزایش ارتباط بین کشور ایران و عراق در بخش کشاورزی است.
 
غالی نعمه افزود: باتوجه به روابط خوبی که بین این دو کشور است این اقدام سرعت می گیرد و تلاش می شود این تفاهم نامه هر جه زودتر بین دو کشور منعقد شود.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در بحث تکنولوژی های کشاورزی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، باغبانی پیشرفتهای علمی و تجارب بسیار ارزشمندی دارند و تبادل این اطلاعات در قالب دوره های کاربردی بسیار مطلوب خواهد بود.
 
مسوول امور برنامه ریزی و تجارت اقتصادی وزارت کشاورزی کشور عراق گفت: نیازمندیهای عراق در بخش تامین محصولات کشاورزی زیاد است و برای تامین آن از ایران همکاری بین اتاقهای بازرگانی دو کشور لازم است.

Sorry - Comments are closed