بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی وارد عراق شدند

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، آمار جدید ورود زائران ایرانی به این کشور را برای حضور در مراسم اربعین حسینی تا روز گذشته ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۲۱ نفر اعلام کرد.

علاء الدین القیسی، روز سه شنبه اعلام کرد: تعداد کل زائران خارجی که از ششم تا نوزدهم آگوست (اول تا چهاردهم صفر) از طریق گذرگاه‌های زمینی و هوایی برای حضور در مراسم اربعین وارد این کشور شده اند به ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است در حالی که شمار زائرانی که از عراق خارج شده‌اند یک میلیون و ۷۷ هزار و ۵۸۲ نفر بوده است.

سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، افزود شمار زائران ایرانی که در این بازه زمانی وارد عراق شده‌اند ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۲۱ نفر و شمار زائران ایرانی خارج شده از عراق ۹۹۷ هزار ۶۳۷ نفر رسیده است.

القیسی یادآورشد: شمار زائران افغانستانی که در این مدت زمان به عراق وارد شده‌اند ۲۶ هزار و ۹۴۱ نفر و شمار خروجی‌ها ۲ هزار و ۱۰۹زائر بوده است.

به گفته وی، تعداد زائران پاکستانی که در این بازه زمانی وارد خاک عراق شده‌اند ۱۹ هزار و ۲۴۵ نفر بوده و شمار زائرانی که خارج شده‌اند ۲ هزار و ۱۵۷ نفر بوده است.

القیسی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد زوار جمهوری آذربایجان که در این مدت زمان وارد خاک عراق شده‌اند به ۹۲۴۰ نفر می‌رسد و تعداد زائران خروجی به ۷۳ زائر رسیده است و تعداد ورودی زائران از دیگر ملیت‌ها در بازه زمانی یادشده نیز، ۱۱۷ هزار و ۸۱۹ نفر و تعداد زائران خروجی ۷۵ هزار و ۵۶۸ نفر بوده‌اند.

براساس اعلام این مقام مسئول، فرایند ثبت اسامی زائران در تمام گذرگاه‌های زمینی و هوایی بدون هیچ مانع و تاخیری و به شکلی بسیار روان در حال انجام است و با توجه به افزایش روزافزون زائران، واردات مواد غذایی از طریق فرآیند مبادلات تجاری همچنان ادامه دارد.

مقامات عراقی پیشتر پیش بینی کردند که حدود ۲۳ میلیون زائر از سراسر عراق و بیش از ۸۰ کشور در راهپمایی اربعین امسال شرکت می‌کنند.

Sorry - Comments are closed