ترانزیت یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار کالا از مرز پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ترانزیت کالا در این گمرک در پنج ماه سپری شده از سال جاری به یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار رسید.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا قربانی با اشاره به کسب رتبه اول ترانزیت توسط گمرک پرویزخان به صورت پی در پی در پنج ماه نخست امسال در بین سایر گمرکات کشور افزود: ارزش وزنی ترانزیت انجام شده از گمرک پرویزخان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در مجموع ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تن است.

وی اظهار کرد: روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از پرویزخان وارد کشورمان شده و به صورت حمل یکسره به مقصد بارگیری می‌شود.
مدیرکل گمرک پرویزخان مهمترین اقلام ترانزیتی مبدا از گمرک پرویزخان را شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و ضایعات کارتن بیان کرد که کشور‌های امارات، هند، بنادر جنوبی کشور و مناطق آزاد و ویژه مهمترین مقاصد ترانزیتی این گمرک است.
وی اظهار کرد: همچنین میزات صادرات کالا در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۴۹۶ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۰ هزار تن است که عمده این کالا‌ها شامل کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.
 پرویزخان یک گمرک مهم و راهبردی در بخش مبادلات تجاری کشور است و هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می‌شود و رشد چشمگیر ترانزیت از این گمرک بیانگر همکاری و تعامل نهاد‌های همجوار مستقر در این مرز است.

Sorry - Comments are closed