ایران بعنوان پاویون برتر نمایشگاه بین المللی بغداد معرفی شد

‘سلمان الجمیلی’ وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق روز دوشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی بغداد از جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از سه پاویون برتر در این نمایشگاه تقدیر کرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این مراسم، ایران در کنار ژاپن و عربستان بعنوان یکی از سه کشور برتر در این نمایشگاه معرفی و با اهدای لوح زرین و تندیس از آنها قدردانی شد.
«ناصر بهزاد» رایزن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت پاویون ایران در این نمایشگاه، بر آمادگی شرکت های ایرانی برای حضور هر چه قوی تر در بازار عراق تاکید کرد.
چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی بغداد امسال با شعار ‘سرزمین های خود را آزاد کردیم و با کمک شما آن را می سازیم’ و با حضور 350 شرکت از 18 کشور جهان که در بین آنها 60 شرکت ایرانی حضور داشتند از 21 اکتبر (29 مهر) فعالیت خود را در پایتخت عراق آغاز کرده و تا روز دوشنبه 30 اکتبر (هشتم آبان) به فعالیت خود ادامه داد.
شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه امسال بغداد، در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، خدماتی و مواد غذایی فعالیت داشتند.
براساس آمارها، سطح تبادلات تجاری غیرنفتی ایران با عراق در سال 1395 بالغ بر هشت میلیارد دلار و در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز شاهد افزایش بوده است.

 

Sorry - Comments are closed