۲.۳ میلیون روادید اربعین صادر شد/ کاهش حجم صدور ویزا در دفاتر

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با اشاره به صدور ۲.۳ میلیون روادید اربعین گفت: حجم صدور ویزا در دفاتر کاهش یافته است.

به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی کریمی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید صادر شده است که امشب این آمار بیشتر هم می شود، اظهار داشت: عده ای که در مقابل این دو میلیون قلیل هستند، بدون مدارک قانونی به سمت مرزها حرکت می کنند، این تعداد باید بدانند حتما به مقرارت ایران و عراق احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: طرف عراقی با ما در تمامی مذاکرات تذکرات را داده و مجازات سه سال حبس را برای زائران بدون مدارک قانونی مرتب خاطرنشان کرده و گفته است که به هرحال چنانچه زائران بدون ویزا دست مامورین بیافتند سه سال حبس دارند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با بیان اینکه همکاران ما در عراق از ماه ها قبل زحمت کشیده اند و الان به جای اینکه توان شان صرف این بشود که به زوار برسند، درگیر مسائل زوار بدون مدارک قانونی شده اند، تصریح کرد: مسئله ای مثل اینکه یک زائر غیرمجاز گیر افتاده و وی را به فلان زندان برده اند، نیروهای ما را در عراق درگیر کرده و عملا انرژی از اینان گرفته می شود.

کریمی با اشاره به اینکه روزانه تعداد بسیار زیادی از افرادی داریم که گم می شوند، افزود: نیروهای کنسولگری ایران در عراق مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن خانواده این افراد می کنند.

وی با بیان اینکه امروز با همه دفاتری که صدور ویزا دارند صحبت کردم، روند صدور روایدد خیلی پایین آمده و در بسیاری نمایندگی ها آمار دور قمی و سه رقمی شده است، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم ۱۵۰ هزار نفر دیگر به رقم صدور روادید اضافه شود.

Sorry - Comments are closed