پارلمان عراق، طرح تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری میان عراق و ایران را تصویب کرد

روزنامه عراقی «الصباح» روز چهارشنبه گزارش داد: پارلمان این کشور، طرح تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین این کشور وایران را تصویب وهدف از آن، را استفاده از منابع و امکانات اقتصادی موجود در بخش های سرمایه گذاری میان طرفین و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری شهروندان عراقی و ایرانی در خاک دو کشور اعلام کرد.

به گزارش الصباح، این طرح در جلسه روز گذشته (سه شنبه) پارلمان عراق که به ریاست «همام حمودی» معاول اول رئیس مجلس و با حضور 170 نماینده برگزار شده بود، تصویب شد.
حمودی در ابتدای جلسه به خانواده قربانیان زلزله در شمال این کشور، تسلیت گفت و خواستار رسیدگی کامل به مناطق زلزله زده شد.
وی ضمن قدرانی از ملت عراق به سبب عملکرد شایسته و موفقیت آمیز در میزبانی از زائران اربعین امام حسین (ع)، از دستگاه های امنیتی، وزارتخانه ها و استان های زیربط در تامین امنیت ونقش موفق در این مراسم، تشکر کرد.
نمایندگان عراقی همچنین طرح اصلاح قانون بانک مرکزی عراق را، تصویب کردند. هدف از این قانون، افزایش سرمایه بانک مرکزی عراق و همراهی آن با توسعه اقتصاد جهانی، دادن اختیارات به بانک، افزایش تعداد اعضای شورای اداره بانک از خارج از آن، تشکیل کمیته ممیزی ، ضرب سکه های یادبود و اعطای سود به وام های بانکی می باشد.
در پارلمان عراق همچنین، طرح تشکیل کمیته ملی برای حمایت از همزیستی مسالمت آمیز، قرائت شد. هدف از تصویب این طرح، داشتن جامعه ای منسجم، متحد و یکپارچه است که قادر است در برابر تروریسم، خشونت و طائفه گرایی بایستد.
مجلس نمایندگان عراق گزارش و پیشنهاد تبدیل «بابل» به پایتخت تمدنی عراق را نیز بررسی کردند. این پیشنهاد از سوی کمیته های فرهنگی، مطبوعات، گردشگری و آثار باستانی، ارائه شده است.

Sorry - Comments are closed