بررسی ساعات کار مرزهای ایران و عراق در کمیسیون حمل و نقل و گمرکات

جلسه کمیسیون “حمل و نقل و گمرکات” اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، عصر روز سه شنبه بیست و سوم آبان ماه با حضور اعضای این کمیسیون و مهمانان برگزار شد.

در ابتدای جلسه سعید عبداللهی، رئیس این کمیسیون با اشاره به حجم صادرات صورت گرفته از مرزهای رسمی همچنین بازارچه های مرزی بیان داشت: ساعات فعالیت فعلی مرزها پاسخگو نبوده، چرا که منجر به توقف کامیون ها در مرز می شود.

عبداللهی افزود: با توجه به آمادگی طرف عراقی برای افزایش ساعات کاری، می بایست تمهیدات لازم در این خصوص بعمل آید.

در ادامه آقای “امیری” از شرکت توژال تکرو آسیا با بیان اهمیت امر ترانزیت در امور حمل و نقل، ساعات کاری گمرکات را یکی از عوامل مهم در افزایش حجم ترانزیت اعلام و تاکید کرد که ساعت کاری فعلی گمرکات، کفاف حجم ترانزیت فعلی را نمی دهد.

وی افزود: از این رو باید تلاش های جدی جهت 24 ساعته شدن فعالیت مرزها صورت گیرد که این امر جدیت مسئولین ذیربط دو طرف ایرانی و عراقی را می طلبد.

وی گزارشی از ساعات فعالیت مرزهای مشترک با عراق ارائه داد و پیشنهاد داد به دلیل حجم بالای فعالیت مرز باشماق، اولویت اول در 24 ساعته شدن، با این مرز باشد.

 در ادامه این نشست آقای “عباسی” از ستاد ویژه عراق وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت 24 ساعته شدن فعالیت مرزهای مشترک ایران و عراق، عنوان داشت: منابع مالی این امر باید مشخص و جلسات جدی با مسئولین ذیربط در این خصوص برگزار گردد.

در پایان این جلسه “سعید عبداللهی” اعلام داشت: با توجه به آمادگی طرف عراقی جهت انتقال تردد تانکرهای حامل سوخت ترانزیتی از مرز پرویزخان به خسروی، مقرر شده است تا این موضوع از طریق سازمان های ذیربط مورد پیگیری قرار گیرد.

Sorry - Comments are closed