ایران نوزدهمین بازار تجاری دنیا را در اختیار دارد

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: ایران نوزدهمین بازار بزرگ تجاری دنیا را در اختیار دارد که این مساله بیان کننده فرصت های بسیاری برای انجام فعالیت های اقتصادی در داخل کشور است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد رضا مودودی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، افزود: این حجم از بازار هم برای کشور فرصت است و هم تهدید؛ فرصت است از آنجا که نشان می دهد بازار خوبی برای تولید محصول در اختیار صنعتگران داخلی قرار دارد و تهدید است از آن جهت که اگر ما نتوانیم نیازهای داخلی را تولید کنیم به یک بازار وارداتی تبدیل می شویم.
وی بیان کرد: اگر صادرکنندگان ما تنها بخواهند به بازار سنتی افغانستان و عراق متکی باشند در عرصه رقابت های جهانی موفق نخواهند بود، بنابراین لازم است سطح نگاه صادرکنندگان ارتقا یابد و آنان به تصاحب بازارهای بین المللی بیندیشند.
وی ادامه داد: اقتصاد ایران در مسیر رشد گام برمی دارد و در طول 15 سال گذشته کشور در صادرات کالا و خدمات با رشد یکهزار درصدی مواجه بوده و در سال 95 به حجم صادرات 44 میلیارد دلاری رسیده است.
مودودی گفت: برای تصاحب بازارهای جهانی باید بنگاه های تجاری ما در خارج از کشور دفتر فعال داشته باشند، اما اکنون کمتر از 40 درصد از بنگاه های اقتصادی ایران در خارج از مرزهای کشور، دفترهای تجاری فعال دارند؛ همچنین لازم است با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دولت، حجم مبادلات اقتصادی و صادرات کالاهای داخلی به بازارهای جهانی، رقمی بسیار فراتر از حد موجود باشد.
در این آیین با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و شماری از مسئولان ملی و استانی از 13 صادر کننده برتر استان قم تجلیل به عمل آمد.

Sorry - Comments are closed