ورود بدون روادید اتباع خارجی به اروند آغاز شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ظرفیت‌سازی جشنواره خرید طلایی اروند و فرصت فراهم‌شده لغو روادید ورود به منطقه آزاد اروند، انقلاب اقتصادی بزرگی را در منطقه رقم خواهد زد.

به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل زمانی اظهار کرد: همزمان با آغاز جشنواره خرید طلایی اروند با اعلام رسمی وزارت کشور عراق و موافقت وزارت امور خارجه ایران، الزام صدور روادید برای کلیه اتباع خارجی(منهای رژیم اشغالگر قدس) از مرز عراق به مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند لغو شد.

زمانی افزود: این فرایند از امروز اجرایی شده و مراسم رسمی در نظر گرفته شده دوشنبه هفته آتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس محترم جمهور و جمع کثیری از سفرای کشورهای جهان در منطقه آزاد اروند رونمایی می شود.

وی افزود: این مهم تاکنون در این سطح در کشور ما اتفاق نیفتاده بود و به منزله نقطه عطفی تاریخی در منطقه آزاد اروند خواهد بود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: بر اساس این تصمیم، تمامی اتباع کشورهای مختلف جهان از کشور عراق برای ورود به ایران در صورتیکه از مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند با عراق استفاده کنند نیازی به دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان بر همزمانی و نقش جشنواره خرید طلایی اروند در معرفی این فرصت فراهم شده تاکید و عنوان کرد: ظرفیت سازی جشنواره خرید طلایی اروند و فرصت فراهم شده لغو روادید ورود به منطقه آزاد داروند، انقلاب اقتصادی بزرگی را در منطقه رقم خواهد زد که این امر مستلزم انسجام و حضور همه جانبه تجار و کسبه منطقه است.

جشنواره خرید طلایی اروند از ۱۴ تا ۳۰ آذر ماه در سطح منطقه آزاد اروند(شهرهای آبادان و خرمشهر) آغاز به کار کرد.

Sorry - Comments are closed