همکاری‌های استانی با دولت عراق

سفيرجمهوري اسلامي ايران درعراق گفت: کميته همکاري توسعه اقتصادي ايران با عراق بر مبناي آشنايي با ظرفيتهاي همکاري اين دو کشور و بهره گيري از توان بخش خصوصي تشکيل مي شود.

خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران نوشت: مسجدي سفير ايران در عراق با تاکيد بر تقويت ارتباطات استاني ايران با اين کشور گفت: بايد کميته همکاري توسعه اقتصادي با استان بابل (حله ) تشکيل شده و شرايط آشنايي با ظرفيتهاي صنعتي و اولويتهاي زيرساختي مد نظر قرار گيرد.
وي با تاکيد براين که بايد از توان شرکتهاي خصوصي بهره مند شويم ادامه داد: آمادگي خود را جهت همکاري در زمينه هاي تخصصي براي اجراي پروژه هاي آب ،ساخت نيروگاههاي مقياس کوچک و… اعلام مي کنيم.
همچنين ناصر بهزاد رايزن بازرگاني ايران در عراق بر سرمايه گذاري 3 اولويت صنعتي تاکيد کرد و افزود: تامين ماشين آلات و مشاوره در بخش صنايع نساجي و روغن نباتي، احياء کارخانجات سيمان حله باهمکاري توليدکنندگان سيمان ايراني و همچنين انجام همکاريهاي مورد نظردر پروژه هايي که اختيار مديريت ان برعهده استان بوده و نياز به دريافت مجوز از حکومت مرکزي ندارد از جمله اولويت هاي صنعتي ايران در راستاي سرمايه گذاري در اين کشور است.
به گفته وي،بررسي هاي اوليه براي حضور کالاهاي ايراني درمحل نمايشگاه بين المللي حله نيز آغاز شده و به زودي هيئتي براي انجام تفاهم نامه هايي در اين کشور حضور به هم مي رسانند.

Sorry - Comments are closed