225 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام از افزایش صادرات کالاهای استاندارد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت نزدیک به 225 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهناز همتی افزود: صادرات این میزان کالای استاندارد پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر 2 هزار و 700 پرونده صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان استاندارد از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.
به گفته وی سنگ های ساختمانی، موزائیک ، آجر، مواد لبنی و مواد شیمیایی (کربنات کلسیم) عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل بوده است.
مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: در این مدت تعداد 335 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: 170 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی، 157 مورد نمونه برداری از بازار، صدور 14 مورد صدور پروانه علامت استاندارد و بیش از سه هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه از جمله اقدام های انجام شده این اداره کل در طول سال جاری بوده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 90 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شد.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائر به عتبات عالیات و از مبادی مهم صادرات کالاهای غیر نفتی کشور به عراق است.

Sorry - Comments are closed