عراق ظرفیت سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در صنعت اب وبرق دارد

قائم‌ مقام بين‌الملل وزير نيرو گفت: حداقل 5 ميليارد دلار ظرفيت سرمايه‌گذاري جديد در صنايع آب و برق عراق وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عليرضا دائمي در نشست با فعالان بخش خصوصي افزود: هم اکنون شر کت هاي ايراني حدود سه ميليارد دلار طرحهاي آب و برق در عراق در حال اجرا دارند که براساس بررسي‌هاي انجام شده ظرفيت حداقل پنج ميليارد دلار ديگر براي سرمايه گذاري در اين صنعت در عراق براي شرکت‌هاي ايراني وجود دارد.
وي افزود: عراق پس از داعش فرصت بسيار مغتنمي براي شرکت‌هاي ايراني فعال در صنعت آب و برق است که بتوانند از آن استفاده کرده و در اين کشور همسايه بازار خوبي براي خود دست و پا کنند.
دائمي افزود: برخي از مشکلات پيش روي شرکت‌هاي ايراني در بازار عراق وجود دارد، اما نبايد شرکت‌هاي ايراني از اين وضعيت نااميد شده و اين بازار بسيار بزرگ را به راحتي به رقباي خارجي واگذار کنند.
وي تصريح کرد: وزارت نيرو و مجموعه دولت نيز در اين امر ياريگر شرکت‌هاي ايراني فعال در اين بازار خواهد بود و سعي مي کنند از طريق رايزني‌هاي متعدد با طرف‌هاي عراقي از طرف سفارت ايران درعراق مشکلات پيش رو را در کمترين زمان بر طرف کنند.
قائم مقام وزير نيرو در امور بين الملل ادامه داد: ايران در رتبه دوم مبادلات تجاري و بازرگاني با عراق قرار دارد که ما بايد با توجه به زمينه‌هاي مشترک فرهنگي، مذهبي و جغرافيايي جايگاه خود را به رتبه اول برسانيم.
دائمي خاطرنشان کرد: تشکيل يک ساختار حمايت کننده در کشور عراق براي توسعه صادرات خدمات فني و مهندسي به اين کشور و پايين آوردن قيمت مواد اوليه کالاهاي صادراتي مي‌تواند در توسعه صادرات به اين کشور همسايه بسيار راهگشا باشد.

Sorry - Comments are closed