سفر استاندار اربیل کردستان عراق به ایران به همراه مقامات اقتصادی این منطقه

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل خبر از سفر استاندار اربیل کردستان عراق به ایران داد .

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرتضی عبادی در رابطه با این سفر گفت :اشتراکات فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، علمی و آموزشی، اقتصادی و وجود مرز طولانی با اربیل و سلیمانیه وهمچنین تعامل سازنده فی مابین موجب می شود طرفین با حساسیت بالا توسعه روابط را دنبال کنند.

وی ادامه داد: نظر به اهمیت و تاثیر روابط استانداران مرزی در گسترش مناسبات و تاکید نیچروان بارزانی نخست وزیر کردستان عراق در سفرش به تهران در این ارتباط ، این سفر برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد :در این سفر مقامات بازرگانی و نمایندگان تعدادی از وزارتخانه های حکومت محلی از جمله گمرک ، دارایی ، کشاورزی آقای« نوازادهادی » استاندار اربیل را همراهی خواهند کرد.

وی درخصوص اهمیت روابط بین استانداران مرزی نیز گفت: استانداران عالی ترین مقام حکومتی مناطق هستند که بطور طبیعی در ساماندهی و روانسازی روابط همه جانبه و مبادلات تجاری و بازرگانی تاثیر بسزایی دارند و ازسویی مرز رسمی تمرچین – حاجی عمران نزدیکترین مرز ارتباطی استان های ایران به اربیل و حتی دهوک، نینوا، کرکوک از عراق است که روابط سازنده اربیل و ارومیه در تعمیق ارتباط با آنها نیز تاثیر بسزایی دارد.
عبادی در خصوص مدت زمان سفر این هیئت اظهار کرد :استاندار و هیئت همراه طی هفته آتی و برای مدت سه روز به ایران سفر می کنند . سرکنسول کشورمان در اربیل در خصوص برنامه های این سفر افزود: دیدار و تبادل نظر با همتایان و نشست مشترک با فعالان اقتصادی و بازدید از مراکز تولیدی بخشی از برنامه سفر سه روزه خواهد بود.

Sorry - Comments are closed