چهار میلیون و 22 هزار زائر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری (11 ماه) چهار میلیون و 22 هزار زائر (ورود و خروج) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نورالله دلخواه روز دوشنبه با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات اظهار کرد: از این تعداد 2 میلیون و 122 هزار نفر به کشور ورود و یک میلیون و 900 هزار نفر نیز از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.
وی افزود: از این میزان تردد در مرز مهران سه میلیون و 328 هزار زائر ایرانی و مابقی نیز مربوط به زائران خارجی است که از مرز مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از افزایش 12 درصدی تردد زائران در مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.
دلخواه با اشاره به میزان ورود و خروج ترانزیت از مرز مهران تصریح کرد: در مدت یاد شده(11 ماهه سال) 533 دستگاه ترانزیت صادراتی از مرز مهران(خروج و ورود) با تناژ 9 هزار و 175 تن تردد کرده است.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.

Sorry - Comments are closed