رونق و توسعه قصرشیرین در گرو بازگشایی مرز خسروی است

فرماندار قصرشیرین گفت: رونق و توسعه این شهرستان در گرو بازگشایی مرز خسروی و تردد کاروان زیارتی عتبات عالیات از این مرز بین المللی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرامرز اکبری روز شنبه در آخرین جلسه شورای اداری قصرشیرین در سال 96، افزود: تلاش های بسیاری برای بازگشایی مرز انجام شده که امید است در سال آینده با از سرگیری تردد زایران از این مرز، فرصت خدمتگزاری دوباره مرزنشینان این شهرستان به زائران امام حسین (ع) ایجاد شود. وی ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مرز خسروی مردم قصرشیرین بتوانند در کنار مراودات اقتصادی و تجاری از این ظرفیت برای رونق شهرستان استفاده کنند.
فرماندار قصرشیرین با اشاره به حادثه تلخ زلزله 7،3 ریشتری آبان ماه امسال که باعث تلفات جانی و مالی در این شهرستان شد، گفت: دولت در بحث خدمات رسانی به زلزله زدگان این منطقه مرزی خدمات قابل توجهی انجام داد که ضعیف جلوه دادن آن و سیاه نمایی در این خصوص به دور از انصاف و ظلم است.
اکبری افزود: اکنون دستگاه های اجرایی شهرستان همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به زلزله زدگان در بحث احداث و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده به کار بسته اند تا مردم بتوانند به شرایط عادی و آرامش قبل از حادثه ناگوار زلزله برگردند.
وی گفت: با افرادی که در فضای مجازی به تخریب ناجوانمردانه علیه خدمات دولت بپردازند، برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه مرز آبروی کشور است، افزود: با همکاری و به کارگیری توان همه دستگاه ها تلاش برای استفاده هرچه بیشتر و تقویت مرزهای خسروی و پرویزخان، رونق بخش کشاورزی و باغات و در نهایت ایجاد اشتغال در شهرستان ادامه دارد تا قصرشیرین به جایگاه واقعی و شایسته خود برسد.
وی با اشاره به برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی، بهسازی و زیباسازی فضای شهری از سوی مجموعه مدیریت شهری و شهرداری گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا نوروزی ماندگار برای مسافران و گردشگران ایجاد کنیم.
وی بر آماده باش دستگاه های خدمات رسان و همچنین اورژانس و بیمارستان برای خدمات رسانی به مردم و مسافران در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: همچنین تجهیز مدارس و مهمان سراهای ادارات نیز از سوی ستاد اسکان برای مسافران در دستور کار است.
وی از نظارت بر نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی و همچنین رصد برنامه های ادارات عضو دستگاه های ستاد تسهیلات نوروزی توسط فرمانداری خبر داد و افزود: باید همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز به کار بگیریم.
آماده سازی یادمان های عملیاتی و مناطق گردشگری جنگ برای بازدید کاروان های راهیان نور، تامین و نظارت بر عرضه اقلام غذایی پرمصرف و میوه شب عید، نظارت بر وضعیت اماکن اقامتی و آثار تاریخی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی، برپایی سیاه چادرهای عشایری، ایجاد تمهیدات ترافیکی از دیگر مواردی بود که اکبری بر آن تاکید کرد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.

Sorry - Comments are closed