العبادي گسترش همکاري اقتصادي با ژاپن را خواستار شد

نخست وزير عراق تاکيد کرد: براي توسعه عراق به کمک جامعه جهاني نياز داريم و با وجود چالش هاي موجود، براي همکاري با همه تلاش خواهيم کرد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حيدر العبادي نخست وزير عراق در ديدار با شينزو آبه همتاي ژاپني خود در توکيو خواستار گسترش همکاري هاي اقتصادي بين دو کشور شد.

العبادي افزود: ژاپن از نخستين کشورهايي بود که به عراق کمک کرد. براي توسعه عراق به کمک جامعه جهاني نياز داريم و با وجود چالش هاي موجود ، براي همکاري با همه تلاش خواهيم کرد. از کشورهاي دوست انتظار داريم از ثبات در عراق و بازسازي اين کشور حمايت کنند. به دنبال حمايت از بخش خصوصي و بهبود فضاي کسب و کار و سرمايه گذاري در عراق هستيم.

نخست وزير ژاپن هم بر حمايت کشورش از امنيت و آباداني عراق تاکيد کرد.
شينزو آبه نخست وزير ژاپن در ديدار با العبادي گفت: ژاپن همچنان از تلاشهاي دولت عراق براي برقراري صلح و آرامش در جامعه عراق حمايت مي کند. به منظور احياي نظم و امنيت در جامعه ، توسعه و آباداني بسيار مهم است و بالعکس ، نظم و امنيت نيز براي توسعه و آباداني کشور ضرورت دارد. من دوست دارم به جامعه بين المللي پيشنهاد کنم از دولت عراق با رويکردي جديد حمايت کند که هدف از آن به طور همزمان امنيت و نظم و توسعه و آباداني عراق باشد.

Sorry - Comments are closed