سهم ۳۰ درصدی مرزهای کرمانشاه از صادرات کشور به عراق

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از سهم ۳۰ درصدی مرزهای این استان از صادرات کل کشور به عراق در سال گذشته خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، خلیل حیدری دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و در روابط خارجی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، از افزایش ۹ درصدی صادرات استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۲۰۲۳.۸ میلیون دلار از طریق مرزهای استان کرمانشاه صادرات صورت گرفته که این میزان در سال ۹۵ حدود ۱۸۶۲.۸ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه همچنین درصد سهم گمرکات استان از صادرات کشور به عراق در سال گذشته را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: این سهم در سال ۹۵ حدود ۲۶ درصد بوده است.

حیدری میزان صادرات استان در نیمه دوم سال گذشته را یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و از کاهش وزنی ۱۷ درصدی صادرات استان و افزایش ارزش دلاری ۳۱ درصدی این میران در نیمه دوم سال قبل نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

وی این کاهش صادرات را مربوط به دو قلم کالاهای کشاورزی و سیمان دانست و گفت: ۸۰۰ هزار تن در صادرات سیمان و ۱۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی کاهش صادرات صورت گرفته است.

به گفته این مسئول،  در مدت مذکور مرز پرویزخان با کاهش وزنی ۴۹ درصدی و مرز سومار با افزایش ۱۰۷ درصدی به ترتیب کمترین و بیشترین حجم صادرات استان را بر عهده داشته اند.

Sorry - Comments are closed