بیش از 32 میلیون لیتر نفت گاز به اقلیم کردستان صادر شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: سال گذشته و با هدف کمک به معیشت مرزنشینان، 32 میلیون و 300 هزار لیتر نفت گاز به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، فریدون یاسمی در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: بیش از 413 میلیارد و 797 میلیون ریال از این محل به حساب خزانه واریز و 55 میلیارد و 327 میلیون ریال سود حاصل از فروش این فرآورده نیز بین 18 هزار و 300 خانوار روستایی مناطق مرزی استان توزیع شد.

وی با اشاره به تفاوت زیاد قیمت سوخت در 2 سوی مرز و عرضه خارج از شبکه و قاچاق نفت گاز و سوء استفاده برخی افراد، افزود: با توجه به کیفیت مطلوب نفتگاز صادراتی، قاچاق و عرضه غیر قانونی آن نیز در بازارچه های مرزی استان به حداقل رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: شرایط خاص جغرافیایی، وجود زیرساخت های کشاورزی و صنایع در استان، می طلبد تامین و توزیع به موقع فرآورده های نفتی با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشتریان با جدیت خاصی صورت گیرد.

یاسمی از تامین و تحویل بیش از 109 میلیون لیتر نفتگاز به بخش کشاورزی استان در سال 96 نیز خبر داد و گفت: از این میزان 94 میلیون لیتر برای مصرف ادوات کشاورزی بود ضمن اینکه هیچ گونه مشکلی در بحث سوخت رسانی به کشاورزان نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف نفت سفید استان در سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95 کاهش 19 درصدی داشته است، اضافه کرد: در این مدت میزان مصرف نفت سفید 92 میلیون لیتر بود.

به گفته وی، اجرای طرح بازنگری توزیع کالابرگ نفت سفید، ثبت نام خانوارها در سایت تجارت آسان، منطقه ای کردن سهمیه نفت سفید و گازرسانی به روستاهای استان از دلایل کاهش این مصرف است.

وی گفت: سال گذشته، 315 میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر از آن، 11 درصد افزایش داشته است.

یاسمی یادآور شد: در این مدت، 457 میلیون لیتر بنزین موتور مصرف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال 95، 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

در استان کردستان 66 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و 52 باب جایگاه CNG در بخش عرضه سوخت مورد نیاز به مردم خدمات رسانی می کنند.

Sorry - Comments are closed