زیمنس آلمان 700 میگاوات برق در عراق تولید می کند

شرکت آلمانی زیمنس آلمان برنده یک قرارداد برای افزایش 700 میگاوات برق به نیروگاه گازی تولید برق رمیله در استان بصره (جنوب) عراق شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نیروگاه گازی رمیله در حال حاضر 1500 میگاوات برق تولید می کند.

شرکت زیمنس با اعلام این خبر در پرتال خود افزود: طبق این قرارداد، توربین های بخار با توانمندی بالا از نوع 5000- SST در این نیروگاه نصب خواهد شد که برغم افزایش پنجاه درصدی توان تولید آن نیاز به سوخت فسیلی اضافی نخواهد داشت.

بنابر این گزارش، حدود یک میلیون عراقی از برق حاصل از این طرح که با انرژی پاک و موثر صورت می گیرد، بهره مند خواهند شد.

شرکت زیمنس قبلا نیز پنج توربین گازی مورد نیاز نیروگاه رمیله که یکی از اولین نیروگاه های گازی بزرگ عراق است را تامین کرده بود.

قراراست کار نوسازی این نیروگاه در سال 2020 به پایان برسد.

در این گزارش به مبلغ این قرارداد اشاره نشده است.

از سوی دیگر کمیسیون خدمات و بازسازی در پارلمان عراق روز سه شنبه اعلام کرد: کشور ژاپن قرار است چند طرح سرمایه گذاری از جمله احداث چند نیروگاه و کارخانه خودروسازی در عراق اجرا کند.

‘ناظم ساعدی’ طی مصاحبه مطبوعاتی اضافه کرد: در دیدار اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق از توکیو، نخست وزیر ژاپن،مسولان و تجار این کشور به وی قول داده اند ضمن اجرای پروژه های استراتژیک، سرمایه گذاری نیز در عراق خواهند کرد.

وی تاکید کرد عراق در آینده شاهد انقلاب صنعتی و تجاری خواهد بود و این کشورهای بزرگ را وادار خواهد کرد تا در این کشور سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: ژاپن در آینده نزدیک سعی در احداث تعدادی نیروگاه و همچنین احداث بزرگترین کارخانه خودروسازی در منطقه در عراق خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کشورهای بزرگ از جمله ژاپن در آینده برای سرمایه گذاری در عراق و بازسازی این کشور به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است نخست وزیر عراق هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس راه های کاهش استفاده از اسلحه در جامعه عراق به توکیو سفر و با همتای ژاپنی خود و تعدادی از مسوولان و مدیران شرکت های بزرگ دیدار و گفتگو کرد.

براساس اعلام قبلی وزارت برق عراق، میزان تولید برق این کشور 12 هزار مگاوات در ساعت است که در اوج گرما حداکثر مصرف به 21 هزار مگاوات می رسد و بر همین اساس هر ساله در تابستان این کشور با کمبود و در نتیجه قطع برق مواجه می شود.

برغم اینکه جمهوری اسلامی ایران، بخش قابل توجهی از کمبود برق عراق را تامین می کند اما هنوز نیاز عراق به برق، بالا است.

کشور عراق برای تامین 15 هزار مگاوات برق جدید برنامه ریزی کرده که از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی، خرید برق از کشورهای همجوار و خصوصی سازی، درصدد رفع این مشکل است.

Sorry - Comments are closed