افزایش ۱۷ درصدی صادرات از گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی صادرات از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان طی یک ماه نخست امسال خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه نوشت: خلیل حیدری گفت: دریکماهه نخست سال جاری ۱۳۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۳۵  دلار کالا به وزن  ۳۷۲ هزار و ۴۲۸  تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۷ درصد افزایش و از حیث وزن ۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۷۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۰۹ دلار با وزن ۲۶۸ هزار و ۱۰۲ تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه  اظهار و صادر شده است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت  ۶۱ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۲۶ دلار کالا را  با وزن ۱۰۴ هزار و ۳۲۵ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، کولرهای آبی، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، انواع بستنی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کاشی، نایلون پلاستیکی، ظروف پلاستیکی، سیمان  عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

وی بیان داشت: دریکماهه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۶ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

Sorry - Comments are closed