حجم عظیمی از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه انجام می شود

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان و مرز نیمه رسمی سومار را با کشور عراق دارد که حجم عظیمی از صادرات ایران به عراق از طریق این مرزها انجام می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازوند استاندار کرمانشاه گفت: اکنون روزانه یک هزار و 60 دستگاه کامیون در مرز پرویزخان، 350 کامیون از مرز خسروی و 450 کامیون از مرز سومار کالا به عراق صادر می شود.

وی گفت: سه بازارچه مرزی شیخ صله، شوشمی و تیله کوه نیز در استان کرمانشاه وجود دارند که این مرزها سال گذشته به دنبال برگزاری انتخابات در عراق در اقدامی یک طرفه از سوی این کشور بسته شدند.

بازوند افزود: براساس مذاکراتی که از طریق سفارتخانه ایران در عراق با مقامات این کشور انجام شد، بازارچه شیخ صله روز پنجشنبه هفته گذشته فعالیت خود را از سر گرفت و 2 بازارچه دیگر استان نیز براساس مذاکراتی که صورت گرفته حداکثر تا 2 ماه آینده فعالیت مجدد خود را آغاز می کنند.

وی افزود: در صورتی که مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شود، منجر به رونق منطقه خواهد شد.

بازوند گفت: به منظور باز شدن مرز خسروی باید دولت ایران و عراق با یکدیگر تصمیم گیری کنند که اکنون مذاکراتی در این رابطه در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ماه گذشته هیاتی بلند پایه از عراق به منظور مذاکره برای بازگشایی مرز خسروی به تهران آمدند و پس از چند روز مذاکره قول مساعد دادند که خسروی اواخر تابستان بازگشایی شود.

Sorry - Comments are closed