مرز خسروی بر روی تجار باز شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت: به دنبال رایزنی های اتاق بازرگانی و پیگیری ستاد روابط اقتصادی ایران و عراق امکان تردد تجار و بازرگانان از مرز خسروی فراهم شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، کیوان کاشفی افزود: از این پس تولیدکنندگان و تجار دارای کارت بازرگانی می توانند برای دریافت ویزا و هماهنگی لازم برای عبور از مرز خسروی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه مراجعه کنند.

او نزدیکی به بغداد و قدمت دیرینه را 2 قابلیت مهم مرز خسروی دانست و ابراز امیداواری کرد: تردد تجار از این مرز مهم مقدمۀ گشایش این مرز به روی زوار امام حسین (ع) باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

Sorry - Comments are closed