۶۸ هزار و ۶۶۲ مسافر از مرزباشماق وارد کشورشدند

مدیرکل گمرکات کردستان از ورود ۶۸ هزار و ۶۶۲ مسافر از مرز باشماق مریوان در سه ماهه نخست امسال به کشورخبرداد.

به نقل از خبرگزاری مهر، بختیار رحمانی پور به آمار تردد مسافران از گمرکات استان در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: مرز باشماق مریوان تنها مرز رسمی استان است که تردد مسافر در آن انجام می شود.

وی عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۶۸ هزار و ۶۶۲ مسافر از این مرز وارد خاک ایران شدند و ۶۷ هزار و ۵۶۴ مسافر خروجی از این مرز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه گمرک باشماق بین ۶۵ گمرک رتبه دوم ترانزیت خارجی  مقصد را کسب کرده است، بیان کرد:  در این سه ماهه ۵۰۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار از طریق این گمرک ترانزیت کالا انجام شده است.

مدیرکل گمرکات کردستان ادامه داد: میزان ترانزیت کالای انجام شده از نظر وزنی ۳۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری هم ۸ درصد نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته افزایش داشته است.

رحمانی پور کل صادرات خروجی از گمرکات استان در سه ماهه نخست امسال  با احتساب صادرات سایر گمرکات را ۴۹۰ هزار تن ذکر کرد وگفت: این میزان صادرات از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ارزش دلاری  میزان صادرات از گمرکات استان ۲۹۴ میلیون دلار بوده که رشد ۳۶ درصدی را به نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

وی از افزایش ۶۸ درصدی صادرات گمرکات استان کردستان طی ۳ ماهه نخست سال جاری  خبرداد و گفت:محصولات کشاورزی بالاترین میزان صادرات از گمرکات استان را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل گمرکات کردستان میزان صادرات محصولات کشاورزی  را ۲۱۳ هزار به ارزش ۸۳ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این میزان نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶۲ درصد رشد داشته است.

رحمانی پور با بیان اینکه رتبه دوم کالای صادراتی استان مربوط به مصنوعات پلاستیکی است، عنوان کرد:  ۱۰ هزار تن مصنوعات پلاستیکی به ارزش ۲۶ میلیون دلار از استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: مهمترین کشور هدف این کالاها عراق است که میزان صادرات به این کشور در سه ماهه نخست امسال ۳۱۵ هزار تن به ارزش ۱۵۹ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه  سایر کالاها به کشورهای افغانستان، پاکستان، رومانی و ارمنستان صادر شده است، اظهارداشت: در این مدت گمرک باشماق بین ۱۰۶ گمرک ایران رتبه شانزدهم را از لحاظ ارزش دلاری کالاها و رتبه پانزدهم از نظر وزنی  به خود اختصاص داده است.

Sorry - Comments are closed