صادرات ۶۳۵ هزار تن کالا از گمرک کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: امسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالا از لحاظ وزنی و ۷۸ درصدی از نظر ارزش دلاری بوده‌ایم.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رحمانی‌پور افزود: محصولات کشاورزی به وزن ۲۲۴ هزار تن و به ارزش ۹۶ میلیون دلار بالاترین رقم کالا‌های صادراتی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: سبزی و نباتات به ارزش ۳۸ میلیون دلار، انواع میوه به ارزش ۲۵ میلیون دلار و گوساله نر پرواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار در رتبه‌های نخست محصولات صادراتی به کشور عراق قرار دارد
وی با اشاره به جایگاه گمرکات کردستان به ویژه گمرک باشماق در بین سایر گمرکات کشور در حوزه صادرات عنوان کرد: گمرک باشماق بین ۱۰۷ گمرک در صادرات حائز رتبه ۱۹ کشوری است.

رحمانی‌پور همچنین با اشاره به مهمترین کالا‌های وارداتی از گمرکات استان گفت: ضایعات و مصنوعات پلاستیک به ارزش ۳۸ میلیون دلار طی ۴ ماهه سال‌جاری بالاترین ارزش را در بین کالا‌های وارداتی از گمرکات استان داشته است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان کردستان در ۴ ماهه گذشته ۱۹۹ هزار و ۸۳۲ مسافر ورودی و خروجی با ۳ هزار و ۹۰۳ دستگاه اتوبوس و خودرو سواری از مرز باشماق، به کشور عراق تردد داشته‌اند.

Sorry - Comments are closed