برای درمان بیماران اقلیم کردستان عراق آمادگی داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای پذیرش و درمان بیماران اقلیم کردستان عراق آمادگی داریم.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر محمودرضا مرادی در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق و در دیدار با رئیس دانشگاه گرمیان با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی و زبانی و نزدیکی جغرافیایی فرصت مناسبی برای توسعه تعاملات و ارتباطات دو جانبه است، اظهار کرد: بسیاری از بیماران اقلیم کردستان از سالهای دور به کرمانشاه مراجعه می کنند تا از خدمات تخصصی پزشکان این استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توانمندی کرمانشاه در زمینه های تخصصی پزشکی از جمله پیوند مغز استخوان، قلب و عروق، ناباروری و… می تواند باعث ارتقای سلامت مردم اقلیم شود، افزود: پزشکان متخصص ما این آمادگی را دارند در بیمارستان قصرشیرین به مراجعان خدمت درمانی ارائه کنند.

مرادی گفت: آمادگی داریم در زمینه آموزش پزشکان اقلیم کردستان و برگزاری دوره های بازآموزی برای آنان نیز همکاری کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۲۰ دانشجوی خارجی که اکثر آنها دانشجویان اقلیم کردستان می باشند در کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: اجرای پروژه های مشترک پژوهشی و تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه های اقلیم کردستان از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: نگاه ما به مردم اقلیم همچون هم میهنان ماست و علاقمندیم تا مراودات استان کرمانشاه با اقلیم را به ویژه در زمینه سلامت و تبادل دانش توسعه دهیم.

دکتر سیروان حسن صالح رییس دانشگاه گرمیان نیز در این نشست گفت: ما در آغاز راه آموزش پزشکی هستیم و امیدواریم در آینده با برگزاری نشست های مشترک بتوانیم از ظرفیت های دانشگاه کرمانشاه بهره مند شویم.

وی افزود: در حوزه تحقیقات می توان فعالیت های مشترکی را بین دانشگاه کرمانشاه و دانشگاه گرمیان ساماندهی کرد.

حسن صالح با بیان اینکه این سفر دستاوردهای خوبی برای دانشگاه گرمیان دارد، گفت: به زودی برای بازدید از توانمندیهای کرمانشاه به ایران خواهیم آمد تا زمینه های مراودات آموزش پزشکی، تحقیقات و رشته های غیرپزشکی را فراهم آوریم.

در این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو دانشگاه به امضاء رسید.

Sorry - Comments are closed