توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی سومار

فرماندار گیلانغرب گفت: زیرساخت های بازارچه مرزی سومار با اختصاص بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی توسعه می یابد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمودیان فرماندار گیلانغرب از توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی سومار با اختصاص بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی خبر داد.

وی گفت: کار احداث جاده ترانزیتی گیلانغرب به سومار از محور ‘زله زرد’ نیز در مرحله نخست به زودی عملیاتی می شود و طول این جاده 42 کیلومتر است که طی مدت سه سال و در مجموع با 750 میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شود.

محمودیان افزود: در سال جاری نیز علاوه بر تخصیص 250 میلیارد ریال اعتبار برای احداث جاده ترانزیتی، 30 میلیارد ریال دیگر نیز با پیگیری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی به این امر اختصاص یافت که مرحله نخست این طرح با 280 میلیارد ریال اعتبار در مرحله تعیین پیمانکار است.

وی افزود : در چهار ماه نخست امسال 400 هزار تن انواع کالا به ارزش 395 میلیون دلار از طریق بازارچه سومار به عراق صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ، از نظر وزن 66 و از حیث ارزش 86 درصد رشد داشته است.

محمودیان گفت : تعداد اقلام صادراتی از بازارچه مرزی سومار از 66 قلم به 78 قلم کالا افزایش یافته که اقلام جدید بیشتر مواد پتروشیمی است.

وی گفت: برابر آمار، 48 درصد از حجم کالاهای صادراتی به عراق در چهار ماه نخست امسال از تمام مبادی خروجی استان کرمانشاه به عراق، از طریق بازارچه مرزی سومار صورت گرفته است.

محمودیان افزود : این کالاها به استان های دیالی، واسط و استان های شرقی عراق و بغداد صادر می شود.

Sorry - Comments are closed