سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری برای افزایش فروشگاههای زنجیره ای در عراق

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازوی دولت در توزیع کالاهای اساسی محسوب می‌شود گفت: اگر لازم باشد دولت سوبسید بدهد تا درنهایت این کالاها با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

به نقل از خبرگزاری فارس، امیرخسرو فخریان در نشست خبری با اشاره به جلسه‌ای که در سازمان حمایت برای کالاهایی که ارز دولتی دریافت می‌کنند گفت: مقرر شده تا فرآیند واردات تا عرضه این کالاها به صورت کامل توسط دولت نظارت شود.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: از آنجا که قیمت کالاهای اساسی باید به قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد، در نتیجه دولت نظارت بر فرآیند توزیع را هم برعهده دارد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع کالاهای اساسی که با قیمت ارز دولتی وارد کشور می‌شود ازجمله روغن به عنوان بازوی دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین در جلسه مقرر شد تا برای رساندن کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده اگر لازم باشد دولت سوبسید بدهد تا درنهایت این کالاها با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

فخریان اظهار داشت: یکی از اهداف فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسعه این فروشگاه‌ها در سایر کشورها و به خصوص کشورهای همسایه است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای بیان داشت: تاکنون دو فروشگاه در بغداد افتتاح شده درحالی‌که در نظر داریم تعداد این فروشگاه‌ها را در سراسر عراق به ۴۰۰ فروشگاه برسانیم.

وی همچنین به فروش آنلاین اشاره کرد و گفت: در کشور کره جنوبی سهم خرده‌فروشی‌ها از فروش آنلاین ۲۰ درصد است و ما هم درصدد هستیم تا این مقوله را توسعه دهیم.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد افزایش قیمت کالاهای سوپرمارکتی اظهار داشت: در یک سال گذشته این کالاها بر اثر عوامل مختلف ازجمله افزایش قیمت ارز ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش قیمت دلار، قیمت این کالاها هم کاهش یابد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با توجه به تحریم‌ها آیا سرمایه‌گذاری در کشور عراق برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مناسب است، گفت: ما در حال حاضر به فکر بازگشت سرمایه از این کشور نیستیم. به هر حال بازده سرمایه‌گذاری امری زمان‌بر است، ترس از تحریم‌ها نباید مانع کار ما شود و برنامه ما این است که در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور عراق ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مورد علت توزیع برخی کالاها ازجمله روغن به صورت محدود به خریدار گفت: مشکل خاصی در تأمین کالاها به خصوص کالاهای اساسی وجود ندارد، اما در مقطعی مشکلاتی برای تأمین روغن وجود داشت، به همین دلیل در تعداد محدود به خریداران در فروشگاه‌ها روغن عرضه می‌شد اما اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد و متقاضیان با مراجعه به فروشگاه‌ها می‌توانند اجناس خود را به هر تعداد که لازم باشد تهیه کنند.

Sorry - Comments are closed