مسئول عراقی: تجارت با ایران به روال طبیعی ادامه دارد

رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق و اتاق بازرگانی بغداد در اولین واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که فعالیت تجاری کشورش با ایران در حال حاضر به روال طبیعی جریان دارد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘جعفر الحمدانی’ به سایت خبری ‘الاقتصاد نیوز’ عراق گفت: فعالیت های تجاری بین ایران و عراق همچنان جریان دارد و تحریم های یکجانبه اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بر تبادلات تجاری بین دو کشور همسایه اثرگذار نخواهد بود.

وی تاکید کرد که هنوز طرف عراقی هیچ گونه اقدامی برای محدودیت فعالیت تجاری با ایران اتخاذ نکرده است و این تبادلات تجاری همچنان به روال طبیعی بین دو کشور جریان دارند.

الحمدانی با اشاره به عدم صدور هیچ بخشنامه جدیدی از طرف دولت عراق در خصوص محدودیت یا توقف تبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران افزود که بخش خصوصی در عراق در تعاملات تجاری با ایران پایبند مصوبات و بخشنامه هایی است که از طرف دولت عراق صادر می شود.

رییس اتاق بازرگانی بغداد اضافه کرد که در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در بازار عراق فعالیت دارند و اتخاذ هرگونه تدابیر همسو با تحریم های امریکا علیه ایران، بر مناسبات تجاری دو کشور همسایه اثر گذاشته و بازار عراق را دچار بی ثباتی خواهد کرد.

براساس آمار رسمی حجم تبادلات تجاری غیر نفتی بین ایران و عراق بالغ بر 6 میلیارد دلار است که طبق اعلام ‘حسن دانایی فر’ دبیر ستاد توسعه روابط تجاری ایران و عراق، کشور عراق مقصد یک چهارم صادرات غیرنفتی ایران به شمار می رود.

Sorry - Comments are closed