روند کند آغاز طرح توسعه گمرک پرویزخان

استاندار کرمانشاه از روند کند آغاز طرح توسعه گمرک پرویزخان انتقاد کرد و گفت :باید تا یک ماه آینده با نظارت معاون عمرانی استانداری اجرای این طرح آغاز شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازوند، استاندار کرمانشاه در نشست توسعه صادرات استان، با اشاره به رشد بیش از ۴۰ درصدی صادرات استان در هفت ماهه امسال گفت : کرمانشاه ظرفیت زیادی در زمینه توسعه صادرات دارد که باید با بهره گیری از این ظرفیت‌ها زمینه رونق تولید، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای استان را فراهم کنیم.

وی با انتقاد از روند کند آغاز طرح توسعه گمرک پرویزخان، گفت : باید تا یک ماه آینده با نظارت معاون عمرانی استانداری اجرای این طرح آغاز شود.

هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به نیاز عراق به برخی کالاها، گفت: باید روی تولید کولر آبی و چیپس که از نیاز‌های کشور عراق و مزیت‌های منطقه است کار کنیم و حاضریم از محل کمک‌های فنی و اعتباری به سرمایه گذاران در این بخش نیز کمک کنیم.

در این نشست عنوان شد در هفت ماهه امسال یک میلیارد و ۶۳۳ میلیون و ۸۷۲ هزار دلار کالا از طریق مرز‌های استان به خارج از کشور صادر شده که ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

همچنین عنوان شد در این مدت ۱۵ میلیون دلار واردات از طریق مرز‌های استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین طبق اعلام صورت گرفته در هفت ماهه امسال از استان به ۳۵ کشور صادرات داشته ایم که ۹۴ درصد آن سهم عراق بوده است .

Sorry - Comments are closed