تاکید سوریه و عراق بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و امنیتی

معاون وزیر خارجه سوریه با رئیس بخش امور کشورهای همسایه در وزارت خارجه عراق دیدار و دو طرف بر اهمیت باز بودن گذرگاه‌های مرزی تاکید کردند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری سانا نوشت: فیصل المقداد،‌ معاون وزیر خارجه سوریه با عدی خیرالله، رئیس بخش امور کشورهای همسایه در وزارت خارجه عراق و هیئت همراهش دیدار کرد.

خیرالله در این دیدار گفت، سفرش به سوریه در راستای تمایل عراق برای هماهنگی با کشورهای دوست و در راس آن سوریه بوده است وی بر اهمیت سوریه برای عراق به ویژه در زمینه اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.

المقداد هم بر ضرورت توسعه روابط میان سوریه و عراق و انجام اقدامات مستمر به منظور تقویت آن در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد. او همچنین از حمایت عراق از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه بر هماهنگی مستمر میان ارتش سوریه و عراق و حشد شعبی در مبارزه با داعش و نابودی این گروه تروریستی و گروه‌های تندرو در دو کشور تقدیر کرد.

المقداد افزود، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی، امنیت دو کشور را افزایش می‌دهد و روابط اقتصادی میان دو طرف را تقویت و فرصت تبادل اقتصادی تجاری را فراهم می‌کند.

Sorry - Comments are closed