رایزنی سرکنسول ایران با اعضای حزب دموکرات کردستان عراق

سرکنسول ایران در اربیل، با حضور در پارلمان کردستان عراق با آقای «هیمن هورامی» و چند تن از اعضای فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و در مورد آخرین تحولات منطقه با آنها گفت‌وگو کرد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مرتضی عبادی در این دیدار با تبریک برگزاری موفق انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق، اعتماد بالای مردم به لیست حزب دموکرات را سرمایه‌ای گرانسنگ برای این حزب دانست و برای موفقیت اعضای آن آرزوی توفیق کرد.

آقای همین هورامی نیز با ابراز خرسندی از حضور سرکنسول و هیات همراه در پارلمان کردستان عراق، در بخشی از سخنان خود با بیان سوابق همکاری‌های مشترک فی مابین، ایجاد فرصت‌های لازم برای تقویت روابط پارلمانی بویژه ارتباط با کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و تبادل تجربیات را خواستار شد.

در این دیدار دو طرف همچنین ضمن آشنایی با چگونگی ارائه خدمات کنسولی به اتباع عراقی و هموطنان ایرانی مقیم اقلیم در خصوص همکاری پارلمانی به منظور تقویت روابط اقتصادی گفت وگو کردند.

پارلمان اقلیم کردستان عراق دارای ۱۱۱ نماینده است که از سوی مردم انتخاب می‌شوند و حزب اکثریت پارلمان مسئول تشکیل دولت اقلیم می‌شود.

Sorry - Comments are closed