جزئیات دیدارهای رئیس پارلمان عراق در قطر

دفتر ریاست پارلمان عراق طی بیانیه‌ای، از جزئیات دیدارهای «محمد الحلبوسی» با امیر قطر و سایر مقامات مسئول این کشور در دوحه، خبر داد.

به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق که روز شنبه (17 نوامبر) به قطر سفر کرده بود، دیروز با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق که امروز، نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «صوت العراق» منتشر شد، رئیس پارلمان عراق که در رأس یک هیأت پارلمانی به دوحه سفر کرده بود، در دیدار با امیر قطر، درباره روابط دوجانبه، شیوه‌های تقویت این روابط در راستای منافع دو ملت، فعالسازی کمیته‌های مشترک در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری، فعالسازی توافقنامه‌های تجاری میان دو کشور به منظور تقویت افق‌های توسعه، افق‌های همکاری‌های مشترک و نقش عراق و دفاع نیابتی آن از امنیت منطقه سخن گفت.

در مقابل تمیم بن حمد و مقامات دولت قطر نیز ضمن تقدیر از سفر رئیس پارلمان عراق به دوحه، از تمایل برای توسعه افق‌های همکاری‌های مشترک خبر دادند. در پی دعوت رسمی بغداد، امیر قطر نیز قرار است به زودی به عراق سفر کند.

بر اساس این گزارش، الحلبوسی در این سفر، با شماری از مقامات مسئول قطری از جمله « أحمد بن عبد الله بن زید» رئیس مجلس شورای این کشور دیدار و درباره تقویت روابط مشترک پارلمانی دو کشور گفت‌وگو کرد.

رئیس پارلمان عراق در این دیدار بر ضرورت هماهنگی مواضع میان پارلمانهای دو کشور و ایجاد همگرایی میان کمیسیون‌های پارلمانی درباره پرونده‌های مشترک عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

الحلبوسی همچنین با «عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر نیز درباره اوضاع آوارگان عراقی در این کشور و تسهیل روند دادن مجوز برای تردد میان دو کشور، رایزنی کرد.

در این دیدار درباره ثبات عراق و اثر آن در ثبات کشورهای همسایه نیز گفت‌وگو شد.

رئیس پارلمان عراق با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار کرد و دو طرف در این دیدار بر ضرورت فعالسازی کمیته‌های دوستی دو کشور تقویت و فعالسازی سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کردند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق، الحلبوسی در سفر به قطر به مقامات این کشور تاکید کرد: ما نیاز داریم که شما به سرعت وارد بازار عراق شوید و تاکید داریم که در نزدیک‌ترین زمان ممکن، شما را در بغداد ببینیم. 

Sorry - Comments are closed