صدور بیش از ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه گذشته از سال جاری ۱ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار کالا به وزن ۳ میلیون و ۸۰۳ هزارو ۷۰۹ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل حیدری افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۵۳ درصد و از حیث وزن ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: ۱ میلیارد و ۳۷ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار با وزن ۲ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۲۲۷ تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۷۷ درصد و از حیث وزن ۴۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان خاطرنشان کرد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۸۶۵ میلیون و ۸۸۵ هزارو ۶۴۸ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۴۸۲ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۲ درصد و از حیث وزن نیز ۱۳ درصد رشد داشته است.
خلیل حیدری عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، کولر‌های آبی، گرانول پلی اتیلن، عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی اظهار داشت” در هشت ماهه گذشته از سال ۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۶ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

Sorry - Comments are closed