سفیر ایران در عراق: در نظر داریم تبادل تجاری با عراق به 20 میلیارد دلار برسد

ایرج مسجدی، با بیان اینکه روزانه صدها کامیون در مرزهای ایران و عراق تردد می‌کنند، از امیدواری برای تبادل تجاری 20 میلیارد دلاری میان دو کشور سخن گفت.

به نقل از شبکه العالم، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق یکشنبه طی سخنانی در مرکز «فرهنگی-نفتی» در بصره – به عنوان پایتحت اقتصادی عراق- از حجم همکاری‌های اقتصادی با عراق سخن گفت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، مسجدی در سخنرانی خود، گفت که مرزهای مشترک میان عراق و ایران به طول ۱۴۰۰ کیلومتر است که امنیت کامل دارند و میان دو کشور ده گذرگاه فعال وجود دارد که روزانه صدها کامیون از طریق آن‌ها تردد می‌کنند.

او افزود: عراق به کمک مجاهدان و نیروهای امنیتی از عناصر داعش رهایی پیدا کرد و همان‌گونه که ایران در جنگ با داعش در کنار عراق بود؛ امروز نیز در راستای بازسازی و آبادانی در کنار عراق است.

سفیر ایران در عراق حجم تبادل تجاری با عراق را ده میلیارد دلار اعلام کرد و گفت روزانه میلیون‌ها نفر برای تجارت و درمان و تحصیل در تردد هستند و این در رابطه با دو کشور بی نظیر است.

ایرج مسجدی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با دولت جدید عراق بتوان حجم تبادل تجاری میان عراق و ایران را به ۲۰ میلیارد دلار رساند.

او گفت که جمهوری اسلامی ایران سفارتخانه و پنج کنسولگری در عراق دارد که تمامی آن‌ها آماده گسترش همکاری‌ها و روابط هستند و تأکید کرد: معتقدیم که عراق به ایران نیاز دارد و ایران نیز به عراق نیازمند است.

در این نشست، «اسعد العیدانی» استاندار بصره عراق نیز بر افزایش همکاری‌ها اقتصادی با همسایه‌های عراق به خصوص ایران تأکید کرد و گفت: برنامه ما در این راستا تأسیس مناطق آزاد تجاری بین دو کشور است.

سفیر ایران در عراق پیش از این از فعالیت ۷۹ شرکت ایرانی در عراق برای تأسیس نیروگاههای انرژی، پالایشگاهها، هتل‌ها، شهر بازی‌ها و خانه‌های مسکونی به ارزش هشت میلیارد دلار خبر داده بود.

Sorry - Comments are closed