نمایشگاه علمی دانشگاهی در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود

سالارآملی گفت: نمایشگاه علمی دانشگاهی با هدف توسعه روابط بین‌المللی از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی از برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

سالار آملی با اشاره به برنامه‌های مرکز همکاری‌های علمی بین المللی این وزارت برای توسعه همکاری با کشور‌های منطقه اظهار کرد: از آنجا که با کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور، روابط فرهنگی، تاریخی دیرینه‌ای داریم، برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی برای دهه پایانی آذر ماه در اربیل اقلیم کردستان برنامه ریزی شد و در نهایت، حدود ۳۰ دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری، آمادگی خود را برای ارایه دستاورد‌ها در این نمایشگاه اعلام کردند.

هدف از برگزاری نمایشگاه علمی دانشگاهی در اقلیم کردستان عراق

قائم مقام وزیر علوم در اموربین الملل افزود: این هیئت که بزرگ‌ترین هیئت اعزامی به کشور عراق و حتی منطقه و فرامنطقه در طول سال‌های اخیر است، با هدف جذب دانشجویان شهریه پرداز اقلیم کردستان عراق، ارایه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل کشور، ایجاد شعب دانشگاهی، راه اندازی دوره‌های مشترک، توسعه مراودات دانشگاهی و مذاکرات دو و چند جانبه اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم در خصوص نقش برگزاری این نمایشگاه در توسعه روابط علمی و پژوهشی دو کشور گفت: این نمایشگاه منجر به شناخت بهتر دو طرف از امکانات دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی یکدیگر شده و از این رو در آینده همکاری‌ها در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

سالار آملی در ادامه گفت: همزمان با برگزاری هفته پژوهش و فناوری، شاهد برگزاری یک نشست مشورتی به میزبانی دانشگاه کاشان هستیم که در این نشست علاوه بر حدود ۱۰۰ نفر از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، سفرا و رایزنان تعدادی از کشور‌های اروپایی و آسیایی مستقر در ایران از جمله سوئیس، فرانسه، مجارستان، اندونزی و.. نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

وی افزود: این نشست که در آخرین روز هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار می‌شود با شعار “پژوهش و فناوری و تعاملات بین المللی” به بررسی جایگاه ایران در پژوهش‌های مشترک بین المللی و نحوه مدیریت تعاملات در این حوزه می‌پردازد.

سالارآملی در پایان گفت: در این نشست تلاش می‌کنیم از دیدگاه‌های دانشگاه‌های فعال در حوزه پژوهش‌های مشترک، روایت مستقیمی از بستر‌های همکاری با کشور‌های سوئیس، فرانسه، اندونزی، مجارستان، استرالیا و… داشته باشیم.

Sorry - Comments are closed