رئیس مجلس عراق بر تقویت روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد

رئیس مجلس عراق در دیدار ظریف ضمن قدردانی از نقش جمهوری اسلامی در کمک به ملت عراق در شکست داعش، بر تقویت و گسترش مناسبات با ایران تأکید کرد.

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در عراق حضور دارد، با محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار ظریف و محمد حلبوسی که معاونان رئیس و رؤسای فراکسیون های پارلمانی این کشور نیز حضور داشتند، رئیس مجلس عراق، با اشاره به تاریخ و منافع مشترک دو کشور، از نقش کشورمان در کمک به ملت عراق در شکست داعش قدردانی و بر تقویت و گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف و بویژه اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، بویژه روابط پارلمانی دو کشور در سالهای اخیر، افزود: دیدار ۷ میلیون ایرانی و عراقی در سال از کشورهای یکدیگر، یک ملاک برجسته در نزدیکی دو ملت بزرگ ماست.

در این دیدار، رؤسای فراکسیون های پارلمانی عراق نیز، نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص تقویت و پیشبرد روابط با ایران و حمایت از آن مطرح و اعلام آمادگی کردند تا از ظرفیت های پارلمانی نیز برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

 

Sorry - Comments are closed