تولید لوازم چرمی از ظرفیتهای اولویت دار بازار عراق است

رایزنی بازرگانی ایران در عراق گفت: تولید کفش و کاپشن چرمی از ظرفیتهای اولویت دار بازار عراق برای فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، رایزن بازرگانی ایران در عراق در حاشیه بازدید از کارخانه تولیدات چرمی عراق گفت: با توجه به ارزان بودن قیمت پوست در عراق محصولات مختلف چرمی اعم از کفش، کلاه، کت و .. تحت نظارت وزارت صنایع عراق با حداکثر 30 درصد ظرفیت خطوط موجود تولید می شود لیکن نظر به سیاستهای آتی دولت عراق در حال حاضر تولید انواع کفش نظامی و کاپشن در اولویت می باشد.

‘ناصر بهزاد’ اظهار داشت: با توجه به وجود بخشی از منابع موجود عراق برای تولید کفش قطعا انتقال دانش و بهره گیری از نیروی کار دو کشور جهت راه اندازی و بکارگیری ظرفیت خالی تولید در عراق در کنار ایجاد بهره وری در تولید فعلی با برند مشترک از راههای مهم همکاری برای حضور پایدار شرکتهای ایرانی فعال در بازار عراق می باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: در اختیار بودن زیره کفش در عراق و تکمیل تولید کفش با سایر مواد اولویه انتقالی از سایر کشورها به عراق باعث کاهش قابل توجه قیمت محصول نهایی و رقابتی شدن آن خواهد شد.

بهزاد در رابطه با بازاریابی محصولات مذکور اشاره داشت: دو محور مهم شامل بازاریابی مشترک و صادرات مجدد میتواند مورد نظر فعالان اقتصادی این بخش برای برنامه ریزی باشد بر این اساس برمبنای توافق انجام شده با رییس اتحادیه چرم کشور های عربی در عراق امکان تولید وانتقال محصولات با کیفیت چرمی ایران به سایر بازارهای مقصد فرصتی مهم جهت فعال سازی زنجیره تامین وصادرات کفش و کاپشن خواهد بود.

نمایشگاه مرکز دایمی نمایشگاهی بازاریابی و صادرات کالاهای ایران در عراق روز اول بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی بغداد گشایش یافت.

براساس برنامه و جدول زمانبندی اعلام شده، 30 نمایشگاه تخصصی در این نمایشگاه برگزار می شود که نخستین آن نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و چرم ایران بود.

Sorry - Comments are closed