رئیس اتاق بازرگانی بصره: عراق را مانند تهران بازسازی کنید

رئیس اتاق بازرگانی بصره از مهندسان و فعالان اقتصادی ایران خواست شهرهای عراق را همانند تهران بازسازی کنند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ماجد موزان گفت: اکنون برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات فنی مهندسی ایران در عراق مشغول فعالیتند اما کیفیت فعالیت آنها مطلوب نیست.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت خدمات و کالاهای صادراتی ایران به عراق افزود: ما خواستار حضور شرکتهای ارائه دهنده خدمات فنی مهندسی ایران در بازسازی عراق هستیم اما باید شرکت هایی وارد عراق شوند که باکیفیت ترین خدمات را عرضه می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی بصره درباره سفر سه روزه به تهران و جلساتی که با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی داشت، توضیح داد: در جلساتی که داشتیم تا حد زیادی بستر همکاری های اقتصادی میان 2 کشور فراهم و روند آن تسهیل شد.
وی تاکید کرد برای گسترش همکاری های اقتصادی با ایران در تمامی زمینه ها آماده ایم.

**ساخت نمایشگاه 15 هکتاری از سوی تعاونگران ایرانی در بصره
موزان با تاکید بر توانمندی های بخش تعاونی ایران و ضرورت گسترش روابط اقتصادی میان بصره با تعاونگران تصریح کرد: به زودی اتاق بازرگانی بصره با اتاق تعاون ایران تفاهمنامه ساخت نمایشگاه بین المللی را در بصره امضا می کند.
رئیس اتاق بازرگانی بصره افزود: عملیات احداث سایت نمایشگاه بین المللی در بصره از اردیبهشت سال آینده آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، رشد 53 درصدی صادرات ایران به عراق در سال 2018 و پیشتازی در مبادلات تجاری با وجود تحریم، توافقنامه جایگزینی بانک های ایرانی به جای صرافی های عراقی و حل مشکل پیمان سپاری ارزی در سال جدید می تواند روند رو به رشد صادرات کالاهای ایرانی به این مقصد را رقم بزند.
در این پیوند چندی پیش دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اعلام کرد: در سال 2018 ارزش صادرات ایران به عراق از مرز هشت میلیارد و 750 میلیون دلار گذشت و توانست جایگاه بالاتر صادراتی را نسبت به رقیب خود یعنی ترکیه به دست آورد.
حمید حسینی افزود: در این سال ارزش صادرات ترکیه هفت میلیارد و 350 میلیون دلار بود که ایران توانست با وجود تحریم ها و محدودیت های مبادلات بانکی مرزهای افزایش صادراتی را جابجا کند.
به گفته وی، این رقم شامل ترانزیت، گردشگران درمانی و بخشی از اقلام نفتی نمی شود.

Sorry - Comments are closed