صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : در یازده ماهه سال جاری ۲ میلیاردو ۶۴۰ میلیون و ۰۷۱ هزارو ۲۸۲ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۳۴۵ هزارو ۹۷۹ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در یازده ماهه سال جاری ۲ میلیاردو ۶۴۰ میلیون و ۰۷۱ هزارو ۲۸۲ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۳۴۵ هزارو ۹۷۹ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۶ درصد افزایش و از حیث وزن ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت : ۱میلیاردو ۵۴۸ میلیون و ۵۶۹ هزارو ۶۰۳ دلار با وزن ۳ میلیون و ۶۵۰ هزارو ۴۱۷ تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۶ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۱ میلیاردو ۹۱ میلیون و ۵۰۱ هزارو ۶۷۹ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۶۹۵ هزارو ۵۶۱ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند؛ که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۶ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، نایلون پلاستیکی رولی، انواع کاشی دیواری، پیازوموسیر، کیسه نایلونی، رول نایلونی بصورت یک لایه چاپ شده، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت، خیاروخیارترشی تازه یا سردکرده، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰فوت مکعب در دقیقه، گرانول پلی اتیلن عنوان نمود و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی بیان داشت: خلیل حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ از گمرکات استان کرمانشاه را ۷۹۵ نوع کالا عنوان نمود و افزود در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۳۸ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است .

Sorry - Comments are closed