نخستین نمایشگاه تخصصی برق ایران در بغداد گشایش یافت

نخستین نمایشگاه تخصصی برق و صنایع وابسته ایران در مرکز دائم تجارت کالاهای ایرانی در محل نمایشگاه های بین المللی بغداد پایتخت عراق گشایش یافت.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، نمایشگاه تخصصی برق و صنایع وابسته، روز دوشنبه با حضور ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران و ‘لوی الخطیب’ وزیر برق عراق و جمعی از فعالان ایرانی و عراقی این حوزه صنعتی آغاز بکار کرد.

مسجدی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، آن را گامی مهم برای حضور بیشتر ایران در عرصه تقویت همکاری ها با کشور دوست و برادر عراق دانست.

مسجدی گفت: تلاش داریم در بخشهای مختلف صنعت برق زمینه فعالیت شرکت های ایران را در بازار عراق بیش از پیش فراهم کنیم و در کنار صادرات برق، صادرات تجهیزات و قطعات مربوط به صنعت برق نیز داشته باشیم.

وزیر برق عراق که بتازگی نیز از ایران دیدن کرده است، طی سخنانی در این مراسم، شرکت های ایرانی را شرکت هایی توانمند خواند و از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرد.

الخطیب ابراز داشت: در بسیاری از طرح های مربوط به اصلاح و بازسازی شبکه، تامین قطعات و احداث نیروگاه ها بویژه شبکه انتقال و توزیع از امکانات و توانمندی شرکت های ایرانی استفاده می کنیم.

وزیر برق عراق تاکید کرد که استفاده از تجربیات توانمندی های شرکت های ایرانی در صنعت برق و واردات برق از این کشور تا زمان خودکفایی در داخل ادامه خواهد یافت و عزم بغداد در این زمینه جدی است.

‘ناصر بهزاد’ رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با ایرنا، از برگزاری نشست های دو و چندجانبه میان شرکت ها و فعالان ایرانی و عراقی در این عرصه به منظور رسیدن به تفاهم و زمینه های جدید همکاری در طول این رویداد اقتصادی خبر داد.

نمایشگاه تخصصی برق و صنایع وابسته ایران به مدت یک هفته با حضور ۲۰ شرکت از صادرکنندگان و تولید کنندگان برتر ایرانی در فضای ۳۸۰ مترمربع توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت برق را معرفی می کند.

Sorry - Comments are closed