روابط ایران و عراق الگویی مثال زدنی در منطقه است/ علاقه مردم دو کشور ، سرمایه ای در مسیر توسعه و گسترش روابط مشترک است

رئیس جمهور، روابط ایران و عراق را بسیار نمونه و الگویی مثال زدنی در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که این الگوی روابط، برای همه منطقه الگویی تاثیرگذار باشد.

به نقل از شبکه العالم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران، با بیان اینکه ظرفیت گسترده ای برای تعمیق بیش از پیش همکاری های تهران و بغداد وجود دارد ، علاقه مردم دو کشور را بی نظیر و سرمایه ای در مسیر توسعه و گسترش روابط مشترک در همه حوزه ها ذکر کرد.

رئیس جمهور تقویت امنیت ، رشد ، توسعه و آبادانی عراق به عنوان یک کشور برادر ، همسایه و دوست را آرزوی ملت و دولت ایران دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند یک برادر در همه زمینه ها و حوادث تلخ و شیرین، در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهد بود.

روحانی به سفر قریب الوقوع خود به عراق اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود در جریان این سفر توافقات ارزشمند و مهمی در مسیر تعمیق روابط دو کشور دوست و برادر حاصل شود.

سفیر عراق در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور ، اظهارداشت: عراق خواهان گسترش و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است.

“عبدالرحمن سعدجواد قندیل” گفت: ایران یکی از مهمترین کشورها برای عراق محسوب می شود و تلاش ما توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط تهران – بغداد است.

سفیر عراق در تهران اظهارداشت: در عراق همه زمینه ها برای موفقیت سفر رئیس جمهور ایران به بغداد آماده است و امیدواریم توافقات این سفر، گامی ارزنده در تحکیم بیش از پیش روابط باشد.

Sorry - Comments are closed