حدفاصل مرز خسروی و پرویزخان بهترین نقطه برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق

استاندار کرمانشاه گفت : حدفاصل مرز خسروی و پرویزخان بهترین نقطه برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق است.

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که امروز (۲۴ فروردین) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرز پرویزخان برگزارشد، با اشاره به مزیت‌های مرزی استان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه با داشتن شش بازارچه و مرز رسمی بخش زیادی از صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص داده است.

وی از صادرات ۲.۹ میلیارد دلاری از مرز‌های استان در سال گذشته هم یاد کرد و گفت : صادرات استان در سال گذشته با رشد ۴۴ درصد به ۲.۹ میلیارد دلار رسید و از هدفگذاری ۲.۴ میلیارد دلاری که داشتیم، بیشتر شد.

استاندار کرمانشاه پرویزخان و خسروی را دو مرز مهم استان دانست و تاکید کرد: خواسته اصلی ما بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار به عنوان مطالبه عمومی مردم است.

وی خواستار بهبود زیرساخت‌های مرز پرویزخان نیز شد و عنوان کرد: هم اکنون روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون بار از این مرز تردد دارد که نیازمند زیرساخت‌های بهتری است.

وی با اشاره به فاصله نزدیک دو مرز پرویزخان و خسروی و نزدیک بودن دو بازارچه تیله کوه و سومار به این دو مرز، تاکید کرد: این شرایط باعث می‌شود حدفاصل دو مرز خسروی و پرویزخان بهترین موقعیت برای احداث شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و عراق را داشته باشد.

استاندار کرمانشاه فعال شدن مجدد مرز تیله کوه را نیز از دیگر خواسته‌های استان اعلام کرد .

Sorry - Comments are closed