رشد ۱۸ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه

۱۶۳ میلیون و ۸۶۴ هزار دلار کالا به وزن ۳۷۵ هزارو ۵۷۲ تن کالا امسال از گمرکات استان به خارج از کشورصادر شده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۱۸ درصد و ازلحاظ وزن يک درصد رشد داشته است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:  ۹۹ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار با وزن ۲۳۶ هزارو ۵۸۲ تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان در مقايسه با  مدت مشابه پارسال  از لحاظ ارزش ۲۹ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۱۲ درصد کاهش داشته است.

خلیل حیدری افزود: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۶۴ میلیون و ۴۸۳ هزار دلار کالا با وزن ۱۳۸ هزار و ۹۹۰ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان در مقايسه با  مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۳۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، انواع بستنی، خیار و خیار ترشی تازه یا سرده کرده، خربزه، انواع ماست، بادمجان تازه یا سرد کرده، هندوانه تازه، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

خلیل حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در این مدت از گمرکات استان کرمانشاه را ۲۴۷ نوع کالا اعلام کرد و گفت: در یک ماهه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۷ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

Sorry - Comments are closed