ورود گردشگران خارجی به کشور ۵۲ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: حدود ۸ میلیون گردشگر خارجی با ۵۲ درصد افزایش پارسال به کشور وارد شدند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به افزایش شمار گردشگران خارجی از کشور‌های ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و عراق اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۸ میلیون گردشگر خارجی با ۵۲ درصد افزایش به کشور وارد شدند.

 وی از ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار شغل پارسال در حوزه گردشگری کشور خبر داد و افزود: در این مدت به ازای هر ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان یک شغل در این حوزه گردشگری ایجاد شده و این میزان در بخش صنعت ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان است.

 مونسان سرعت ایجاد اشتغال و پایدار بودن آن را از دیگر مزیت‌های بخش گردشگری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه هزاران نفر از گردشگران خارجی و اروپایی حتی برای کویرنوردی به کشورمان سفر می‌کنند، به عنوان نمونه حوزه بومگردی در کوتاه‌ترین زمان توانسته، شغل ایجاد کند.

 بهره برداری رستوران در بهشهر، بازدید از پایگاه جهانی باغ تاریخی عباس آباد و افتتاح همزمان ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی در شیرگاه هم از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مازندران است.

Sorry - Comments are closed