شورای مشترک کسب و کار ایران و عراق تشکیل می شود

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت که با موافقت طرف عراقی، شورای مشترک کسب وکارهای تجاری دو کشور تشکیل می شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، “ناصر بهزاد” افزود که در جلسات مقدماتی برگزار شده و طرح انتظارات دو جانبه برای تقویت تعاملات اقتصادی دو کشور، موضوع تشکیل این شورا در ایران نیز مطرح شد و با انجام تفاهم‌های اولیه لازم تشکیل بخش مشترک شورای کسب وکار تجاری کشورمان و عراق توسط طرف عراقی تأیید و ابلاغ شده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق درباره ماهیت این شورا به خبرنگار ایرنا یادآورشد: شورای کسب و کارهای تجاری عراق یکی از سازمان های مستقل فعال در حوزه ساخت وساز، امور بازرگانی، فنی ومهندسی، مجتمع‌های تجاری اداری وطرح های بزرگ است که اعضا آن را نخبگان وشخصیت های اثر گذار در بخش سرمایه گذاری داخلی وخارجی تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: ایران نخستین کشوری است که در بین کشورهای فعال در عراق پیشنهاد ایجاد شورای مشترک را به صورت متناظر را مطرح کرد و مورد موافقت قرار گرفته است.

بهزاد به لزوم نهاد سازی و نهاد گرایی در توسعه همکاری‌های متقابل اشاره کرد و توضیح داد که گسترش زمینه برای انجام فعالیت‌های سازمان یافته تجاری می‌تواند در رشد تجارت دو کشور مؤثر واقع شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: این شورا را برای پایداری در روابط راهبردی دو کشور و تثبیت فعالیت‌های اجتماعی بر پایه کسب وکارهای تجاری، پیاده سازی طرح‌های بزرگ عمرانی و بازرگانی تشکیل می دهیم. این شورا با بهره گیری نظرات مشورتی و نافذ در جلسات تصمیم ساز عراق می‌تواند نسبت به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در افزایش تعاملات بازرگانی دو کشور اقدام کند.

بهزاد یادآورشد که بر اساس مذاکرات انجام شده طرح اصلاح ورود کالا برای توزیع در باراندازهای تجاری عراق و طرح همکاری شرکت های ایرانی در پروژه‌های اولویت دار فنی و مهندسی عراق از محورهای در دست اقدام شورای مشترک کسب و کارهای تجاری دو کشور خواهد بود.

Sorry - Comments are closed