۳۹۸ هزار تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تخلیه و بارگیری ۳۹۸ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر خرمشهر خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر افزایش چشمگیری داشته اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق و انجام کار‌های توسعه‌ای، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۳۹۸ هزار تن کالا در فروردین و اردیبهشت امسال تخلیه و بارگیری شده که شامل تخلیه ۲۴ هزار و ۹۶۱ تن و بارگیری ۳۷۳ هزار و ۹۷۶ تن کالا است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره میزان بارگیری و تخلیه کالا‌های عمومی در این بندر گفت: همچنین در ۲ ماه گذشته بیش از ۳۷۰ هزار تن کالای عمومی (جنرال کارگو) در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده که معمولاً به‌صورت کانتینری جابه‌جا می‌شوند.

اسعدی عمده صادرات کالا از بندرخرمشهر به مقصد کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و عراق عنوان کرد و افزود: انواع محصولات کشاورزی، لوازم ساختمانی، مواد معدنی و فلزات بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی درباره جابه‌جایی مسافر از این بندر گفت: در ماه‌های گذشته بیش از ۳ هزار نفر مسافر از طریق بندر خرمشهر به کشور‌های دیگر سفر کردند که نسبت به مدت مشابه رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

Sorry - Comments are closed