روابط ایران و عراق در بهترین شرایط است

دبیر ستاد توسعه روابط تجاری ایران با عراق و سوریه گفت: امروز روابط ایران و عراق برغم فشارهای آمریکا از بهترین شرایط در حوزه های سیاسی و دیگر بخش ها برخوردار است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن دانایی فر روز چهارشنبه در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان با کشورهای عراق و سوریه در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار داشت: اکنون روابط ایران و عراق ۱۶ ساله شده و مرحله جدیدی از تعاملات را پشت سر می‌گذاریم.

به گفته وی، تمامی تجارب در گذشته دست به دست هم داده که رشد قابل توجه‌ی در صادرات بین ۲ کشور را شاهد باشیم که در این راستا در سال ۹۷ بیش از ۷۵ درصد خدمات مهندسی به عراق صادر شد.
دانایی فر گفت: اکنون عراق در دوره پساداعش است و ۳۰۰ میلیارد دلار اعتبار برای بازسازی نیاز دارد، اعتقاد داریم مرحله صادرات کالا به عراق را پشت سرگذاشته ایم و باید نگاهمان به تولید مشترک باشد.
مشاور معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: خوشبختانه به همت فرزندان غیور کشورمان، امروز روابط ایران و عراق علی رغم فشارهای آمریکا از بهترین شرایط در حوزه‌های سیاسی و دیگر بخش‌ها برخوردار می‌باشد.
وی افزود: همواره آمریکایی‌ها در دیدار با مقامات عراق جلساتی را برای برهم زدن این روابط برگزار می‌کنند ولی به معنای واقعی نمی‌تواند کاری کنند.
دانایی فر بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۱۰ سال آینده این وضع را می‌توانیم ادامه دهیم.
وی بر تشکیل کارگروه ویژه صادرات به عراق و سوریه در لرستان، ارائه جمع بندی ظرفیت‌ها و امکانات استان و اعزام تیم‌های ارزیابی و امکان سنجی بازار عراق و سوریه تاکید کرد.
دبیر ستاد توسعه روابط تجاری ایران با عراق و سوریه گفت: سازمان توسعه تجارت آماده مشورت و پاسخگویی است که بتوانیم سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.
دانایی فر بیان کرد: اگر بتوانیم از مرحله انفعال اقتصادی عبور کنیم می‌توانیم این گردنه را به خوبی پشت سر گذاشته زیرا که موضوع اصلی اشتغال است چراکه مشکل اشتغال برطرف شود تورم هم سامان می‌یابد و راهی به جز ورود به بازارهای پیرامون مان نداریم.

Sorry - Comments are closed